Dvoje studenata 2. godine Odjela za agronomiju, ekologiju i akvakulturu preddiplomskog studija Primjenjena ekologija u poljoprivredi Domagoj Mikulić i David Šare osvojili su 3. mjesto na 5. nacionalnom studentskom natjecanju Ecotrophelia koje se održalo 12. lipnja 2018. godine na Prehrambeno–biotehnološkom fakultetu u Zagrebu, u kreiranju eko inovativnog prehrambenog proizvoda.
Ecotrophelia je jedno od 8 studentskih natjecanja u Hrvatskoj međunarodnog karaktera (App Start Contest, Case Study Competition, Elektroboj, Moot Court Croatia, Mozgalo, Smartup, Vizionar).
Ecotrophelia je međunarodno natjecanje u kojem studentski timovi imaju priliku predstaviti svoj inovativni, ekološko osviješteni prehrambeni proizvod. Ovo natjecanje održava se već 5. godinu u Hrvatskoj na Prehrambeno – biotehnološkom fakultetu, a pobjednički tim imat će priliku u listopadu 2018. godine u Parizu predstaviti svoj proizvod na europskoj razini. Na natjecanju mogu sudjelovati timovi sastavljeni od studenata preddiplomskih i/ili diplomskih i/ili doktorskih studija Sveučilišta u Republici Hrvatskoj.
Cilj natjecanja je poticanje studentske inovativnosti i kreativnosti, stvaranje novih eko-inovativnih proizvoda temeljenih na studentskim idejama te njihov plasman i promocija na nacionalnom i europskom tržištu.
Natjecanje potiče i multidisciplinarnost timova te povezivanje znanja iz različitih područja (prehrambene tehnologije, biotehnologije, nutricionizma, agronomije, ekonomije, dizajna te marketinga). Dosadašnji sudionici su pokazali izuzetnu kreativnost i sposobnost, a pobjednički timovi na europskim natjecanjima ostvarili su vrlo dobre rezultate.
Ecotrophelia je izvrsna prilika da studenti primjene svoje znanje stečeno na fakultetu, okušaju se u novim izazovima i međusobnom suradnjom osmisle novi proizvod.
Organizator natjecanja je Hrvatsko društvo prehrambenih tehnologa, biotehnologa i nutricionista (HDPBN), suorganizatori su Prehrambeno - biotehnološki fakultet, Hrvatska gospodarska komora i eSTUDENT. Sponzori natjecanja koji su ujedno nagradili timove i omogućili održavanje samog natjecanja su: Coca-cola, HiPP Hrvatska, HGK, Vindija, PBF, Superfaks Menza Pbf-Rgn.
Zadatak natjecateljskih timova je finalizirati proizvod koji je spreman pojaviti se na tržištu, što uključuje ekološki prehrambeni proizvod, osmišljavanje etikete i ambalaže, izrada poslovnog plana koji se prezentira pred stručnim i ocjenjvačkim žirijem na samom natjecanju. Nakon prezentacije proizvoda i senzorskog ocjenjivanja, Stručno povjerenstvo (21 član) odlučuje o pobjedniku natjecanja, sastavljeno od predstavnika prehrambenih, industrijskih i proizvodnih poduzeća zajedno sa profesorima, znanstvenicima i istraživačima iz struke.
Tim Atakos u kojem su sudjelovali studenti Prehrambeno-tehnološkog fakulteta Osijek osvojio je prvo mjesto s proizvodom FLIPSOS - "Ekstrudirani snack proizvod od kukuruzne krupice sa dodatkom odmašćene pogače konoplje i buče, aromatiziran ljuskicama kvasca i himalajskom soli".
Tim Danus osvojio je 2. mjesto u kojem su sudjelovale studentice Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu sa čokoladnim namazom od lješnjaka i datulja.
Treće mjesto su osvojili naši studenti David Šare i Domagoj Mikulić s proizvodom Melissimo. MELLISIMO je prehrambeni inovativni ekološki proizvod od meda koji svojom laganom pjenastom teksturom i osvježavajućim aromatičnim okusom zadržava sve blagodati koje nudi med. Ovakav jednostavan proizvod nudi doživljaj meda u drugačijem obliku sa svim ljekovitim i hranjivim svojstvima. Glavni sastojak proizvoda je 100 % prirodni med.
Hrana ima važnu ulogu u našem životu i sa poboljšanjem standarda života ulazimo u novu sferu, poput otkrivanja novog svijeta i doživljaja hrane u sasvim drugoj ulozi. Upravo je misija tima da omogući organski proizvod vrhunske kvalitete. Vizija budućnosti tima je da kupci budu zadovoljni s proizvodom koji će predstavljati za njih nešto više od hrane.
Zadatak nam je predstaviti pčelinji proizvod na bazi meda koji će biti pristupačan zbog cijene, a na tržištu ekološke hrane nedostaje ponuda proizvoda koji mogu biti brzo posluženi, a ujedno i zdravi.
Ovaj proizvod je nastao sasvim slučajno, a naziv potječe od latinske riječi za med Mel mellis. Glavni cilj je da proizvod nađe svoje mjesto na tržištu, plasiranje proizvoda i praćenje reakcije kupaca da identificiraju proizvod kao budući gurmanski obrok koji bi se trebao nuditi u restoranima i hotelima duž jadranske obale, a i šire, u svrhu još uspješnijeg poslovanja, a proizvod bi predstavljali kao premium zbog jedinstvenog načina dobivanja i ograničene količine.
Melissimo je potpuno drugačiji od drugih proizvoda, zdrav proizvod prilagođen svim uzrastima i konzumaciji u svako doba dana, te ponudom asortimana različitih sortnih medova vrhunske kvalitete u jednom proizvodu.
Našem studentu Domagoju Mikuliću ovo je drugi put da sudjeluje na navedenom natjecanju. Prošle godine je osvojio 2. mjesto sa proizvodom Marisol - namazom od inćuna, maslina, maslinova ulja, kapara, sušenih rajčica, meda i motara.
Također je važno za napomenuti da su studenti tima Melissimo dobili pisma podrške tj. preporuke od turističkih zajednica (TZ Sukošan, TZ Poličnik, TZ grada Zadra, TZ grada Benkovca, TZ Pakoštane) i dvije ekološke udruge (Udruga za ruralni razvoj Ravni kotari i Udruge za promicanje ekološke proizvodnje hrane, zaštite okoliša i održivog razvoja „Eko-Zadar“) koja su priložena uz prezentaciju. Studenti se zahvaljuju na potpori navedenih turističkih zajednica i udruga.
Studenti su također u pregovorima sa europarlamentarkom Marijanom Petir koja je jedna od organizatorica „European BeeWeek-a“ ili „Europskog tjedna pčela i oprašivanja“ u Bruxelles-u koji se održava svake godine krajem lipnja, te omogućuje sudjelovanje 12 osoba iz Hrvatske koji doprinose razvoju hrvatskog pčelarstva. Planiraju predstavljati hrvatski proizvod u Europskom parlamentu na navedenom događaju 2019. godine.
Nadamo se da će navedeni proizvod postati budući gastronomski brend naše zemlje. Daljnje zadaće tima su analiza proizvoda (prehrambena tj. energetska vrijednosti) jer postoji naznaka da su dobili protein iz meda, što bi također bila još jedna velika prednost jer proizvod ovog tipa nije prisutan na domaćem i svjetskom tržištu.
Ovo je tek početak jedne priče, te zbog spoznaje da imaju dobru ideju, tj. proizvod koji treba poticaj za daljnje pozicioniranje i napredovanje na tržištu, smatramo da je natjecanje Ecotrophelia prvi korak u tome nakon čega slijede ostali izazovi. Zbog velike potražnje za medom ovaj proizvod ima perspektivu. Melissimo sadrži bogatstvo biološke raznolikosti zbog različitih vrsta biljaka od kojih se dobiva med, a predstavlja dar prirode koji su nam omogućile pčele o kojima ovisi život našeg planeta. A upravo raznolikost biljaka u našoj zemlji pokazuje da imamo najbolje sortne medove u svijetu što daje dodatne bodove Melissimu i omogućuje mu taj poseban istančan, vrlo ugodan osvježavajući okus, aromatičnost i blagotvorno djelovanje na zdravlje. Zbog svih tih karakteristika očekujemo uspjeh ovog proizvoda koji će predstavljati našu zemlju u svijetu.